Ağ ve Sistem Yönetimi Şube Müdürlüğü altında görev alan ekipler 1 şube müdürü ve 1 ekip lideri ile teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 8 personel hizmet vermektedir.
Ağ ve Sistem Ekiplerinin görev ve yetkilerinin bazıları aşağıdaki gibidir:
- Üniversite ağ ve sistem altyapısının yönetimini, bakımını sağlamak,
- Denetimli olarak IP adreslerini dağıtmak, IP trafiği kontrolü yapmak, ilgili yasalar dahilinde kayıtları saklamak,
- Kablolu ve kablosuz ağda kurulan cihazları yapılandırmak ve yönetmek,
- Üniversite genelinde yürütülen ağ bakımlarını koordine etmek ve kontrolünü sağlamak,
- Fiziksel güvenlik, iklimlendirme, güç ve veri depolama-saklama kapsamında yedekli veri merkezinin işletilmesini ve sürdürülmesini sağlamak,
- Veri Merkezinde bulunan sunucuları ve verilen hizmetleri yapılandırmak, bakımını sürdürmek, yönetmek ve yedeklemelerini yapmak,
- Daire Başkanlığına bildirilen projelerde keşif ve kontrol yapmak, gelişen teknolojilere uygun olarak teknik özelliklerin belirlenmesini sağlamak,
- Ağ üzerinde planlanan-geliştirilen uygulamalar için gerekli servis ve ağ altyapısı çalışmalarını sağlamak,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Ağ ve Sistem Şube Müdürlüğü altında görev alan E-Posta Destek Ekibi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 1 personel ile hizmet vermektedir.
E-Posta Destek Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- E-Posta Kullanım Politikası gereği gerçek veya tüzel kişilere (birim mailler, etkinlik mailleri vb.) e-posta açılması, kullanılması ve sorunlarını takip etmek ve çözümlerin uygulanmasını sağlamak,
- Sistemde kayıtlı tüm personele ve öğrencilere e-posta kullanım politikası gereği hizmet vermek,
- Üniversite akademik ve idari personeline e-posta istemci program desteği sağlamak,
- Üniversite toplu mail işlemlerini gerçekleştirmek (marmara, akademik, öğrenci, vb. listelere toplu mail göndermek) (resmi talep yazısında toplu maile ek olarak duyuru/etkinlik sayfasında yayınlanması talebi varsa onu da gerçekleştirmek),
- Liste mail açılması, kapatılması, güncelleştirilmesi işlemlerini gerçekleştirmek ve desteğini vermek,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan EBYS Destek Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 2 personel ile hizmet vermektedir.
EBYS Destek Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- EBYS kullanılırken ortaya çıkan problemleri tespit etmek, kullanıcı hatası nedeniyle ortaya çıkmış ise telefon, elektronik ortam veya uzaktan bağlantı yoluyla problemi gidermek, kullanıcı hatasından kaynaklanmıyor ise gerekli verileri ve ekran görüntülerini alıp ilgili birimlere iletmek ve ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak,
- Son kullanıcıların EBYS ile ilgili sorunlarını, taleplerini ve görüşlerini değerlendirerek çözüme odaklı destek olmak, yetkisi dışında kalan konuları ilgili birim veya personele bildirmek,
- Son kullanıcılar tarafından EBYS ile ilgili olarak e-posta, telefon ve Destek Sistemi yoluyla bildirilen hata, sorun, talep ve görüşleri değerlendirerek geri bildirim yapmak,
- EBYS’de kayıtlı kullanıcıların yetki işlemlerini yürütmek ve kontrolünü sağlamak,
- EBYS ilgili kullanıcılardan gelen talepler doğrultusunda genel bilgilendirmeleri yapmak,
- Yazılımsal hata ve düzeltme taleplerini değerlendirmek, gerektiğinde Yazılım Şube Müdürlüğüne yönlendirmek,
- Kullanıcılara ait elektronik imza başvuru taleplerini takip ve kontrol etmek, listeleri düzenleyip ilgili sertifika üreticisine iletmek,
- E-imza başvurusu yapan kullanıcıların durumlarının takibini yapmak,
- PIN-PUK kodunun bloke edilmesi veya şifrelerin kaybedilmesi sonucu Nitelikli Elektronik Sertifikanın kullanılamaz hale gelmesi durumunda yeniden üretim için kullanıcı ve sertifika üreticisi arasında koordinasyonu sağlamak; sipariş, üretim, teslimat süreçlerini takip etmek,
- Bilgilerinde hata olan kullanıcılara ait düzeltme ve takip işlemlerini sertifika üreticisi ile koordinasyonu sağlayarak yapmak,
- Akıllı kart, kart okuyucu ve sertifika kullanılarak güvenilir elektronik imza oluşturmak ve doğrulamak amacıyla gerekli yazılımların temini, kurulumu, bakım ve desteği için birimler arası koordinasyonu sağlamak,
- Birimlerin yazışmalarını yürütebilmeleri için birim yazışma kodlarını almak, güncellemek ve kontrolünü sağlamak için DETSİS ile koordinasyonu sağlamak, yeni kurulan, kapatılan, bağlı olduğu üst birim değişikliği olan birimlerin DETSİS’de güncellenmesi için gerekli çalışma ve bildirimleri yapmak.
- İlgili mevzuatın sürekli takibini yapmak ve gerekli güncellemelerin yapılması hususunda Yazılım Şube Müdürlüğünü bilgilendirmek,
- Yazılım güncellemeleri hususunda son kullanıcıları bilgilendirmek,
- EBYS ve ilgili faaliyetler hususunda kurumsal mevzuatın ve dokümantasyonun oluşturulmasını sağlamak,
- SDP çalışmalarını yürütmek,
- Son kullanıcılara destek vermekte kullanılacak doküman ve materyallerin hazırlanmasında katkıda bulunmak, geliştirilen yazılımlara ilişkin kullanıcı ve yönetici dokümanları hazırlanmasına katkıda bulunmak ve bunlarla ilgili eğitim programları düzenlemek,
- EBYS ile ilgili yapılması planlanan analiz çalışmalarına destek olmak,
- Üniversitenin tüm birimleri ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına birimlerle koordineli bir şekilde çalışmak,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan Web Destek Ekibi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 1 personel ile hizmet vermektedir.
Web Destek Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- Üniversite ana sayfasının sürekli yayımını sağlamak, güncellemek. (Resmi yollardan gelen yazılara göre menü bilgilerinin güncellenmesini sağlamak.)
- Üniversitemizin birimlerinden EBYS üzerinden gelen web sayfası site açılması isteklerini karşılamak,
- Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sayfasını yönetmek.
- Üniversite bünyesinde bulunan web sitelerine destek vermek ve yönetmek.
- Ulusal/Uluslararası sempozyum, kongre, seminer, çalıştay vb. etkinlikler ile ilgili resmi yollardan gelen bilgiler ışığında web alanı ve ek olarak talep edildiyse mail hesabını açmak ve sorumlu yetkilendirmek.
- Üniversitemiz Öğrenci Kulüplerinin kulüp web sitesi taleplerini resmi yollardan gelen bilgiler ışığında değerlendirip, uygun şekilde web alanı ve ek olarak talep edildiyse kulüp mail adresinin açılarak, danışmanına bilgilendirilmesini sağlamak.
- Üniversite Anket Sistemine destek vermek (EBYS’den gelen anket talep yazısını değerlendirip, uygunsa anket veritabanına anket ve sorumlu kişiyi ekleyerek, anketini yapmasını sağlamak ve oluşabilecek sorunlarda desteğini vermek).
- Office 365 web uygulamalarında personellere ve öğrencilere teknik yaşanabilecek sorunlarda yönetsel destek vermek.
- Bir metnin sadece duyuru/ etkinlik sayfasında yayınlanması talebi varsa gerçekleştirmek.
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan Teknik Destek Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 6 personel ile hizmet vermektedir.
Teknik Destek Biriminin görev ve yetkilerinin bazıları aşağıdaki gibidir:
- Destek Yönetim Sistemi üzerinden ve telefonla gelen son kullanıcı problemlerini gidermek,
- Hizmet kapsamındaki bilgisayarların donanımsal ve işletim sistemi sorunlarını gidermek,
- Yeni bilgisayarlara işletim sistemlerini kurmak ve desteğini vermek,
- Lisanslı uygulamaların kurulum ve güncelleme desteğini vermek,
- Bilgisayarları etki alanına dahil etmek,
- Kablosuz internet bağlantı kurulum - MarmaraWifi, MarunWifi ve Eduroam desteğini vermek,
- Bilgisayarlardaki Anti-Virüs programının kurulumunu, desteğini ve yönetimini yapmak,
- Son kullanıcı internet kayıtlarının yapılması (Mac Kaydı)
- IP telefon kullanım ve işletim desteğini vermek,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan İdari İşler Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 1 personel ile hizmet vermektedir.
İdari İşler Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- Birim arşivinin düzenlenmesi ve süresi dolmuş evrakların imha edilmesi, Kurum ve Devlet arşivlerine gerekli evrakların teslimi sağlamak. Başkanlığımız da üretilen evrakların ilgili yerlere teslim etmek,
- Gelen ve giden evrakları takip etmek, Başkanlık yazılarını yazmak ve dosyalamak,
- Başkanlık sekretarya görevinin yürütmek.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan Bilgi Güvenliği Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 1 personel ile hizmet vermektedir.
Bilgi Güvenliği Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- TS-EN- ISO 27001 standardına uygun olarak, Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin kurulması, uygulanması devam ettirilmesi ve sürekli geliştirilmesi için çalışmalarda bulunmak,
- Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Uyum ve Denetim çalışmalarının devam ettirilmesi ve sürekli geliştirilmesi için çalışmalarda bulunmak,
- Kişisel Verilerin güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli teknik ve idari tedbirleri almak için çalışmalarda bulunmak,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan PBYS Destek Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 1 personel ile hizmet vermektedir.
PBYS Destek Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- PBYS kullanılırken ortaya çıkan problemleri tespit etmek, kullanıcı hatası nedeniyle ortaya çıkmış ise telefon, elektronik ortam veya uzaktan bağlantı yoluyla problemi gidermek, kullanıcı hatasından kaynaklanmıyor ise gerekli verileri ve ekran görüntülerini alıp ilgili birimlere iletmek ve ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak,
- Son kullanıcıların PBYS ile ilgili sorunlarını, taleplerini ve görüşlerini değerlendirerek çözüme odaklı destek olmak, yetkisi dışında kalan konuları ilgili birim veya personele bildirmek,
- Son kullanıcılar tarafından PBYS ile ilgili olarak e-posta, telefon ve Destek Sistemi yoluyla bildirilen hata, sorun, talep ve görüşleri değerlendirerek geri bildirim yapmak,
- PBYS ilgili kullanıcılardan gelen talepler doğrultusunda genel bilgilendirmeleri yapmak,
- Yazılımsal hata ve düzeltme taleplerini değerlendirmek, gerektiğinde Yazılım Şube Müdürlüğüne yönlendirmek,
- PBYS’deki organizasyon yapısını yönetmek,
- PBYS’de kayıtlı kullanıcıların yetki işlemlerini yürütmek ve kontrolünü sağlamak,
- İlgili mevzuatın sürekli takibini yapmak ve gerekli güncellemelerin yapılması hususunda Yazılım Şube Müdürlüğünü bilgilendirmek,
- Yazılım güncellemeleri hususunda son kullanıcıları bilgilendirmek,
- PBYS ve ilgili faaliyetler hususunda kurumsal mevzuatın ve dokümantasyonun oluşturulmasını sağlamak,
- Son kullanıcılara destek vermekte kullanılacak doküman ve materyallerin hazırlanmasında katkıda bulunmak, geliştirilen yazılımlara ilişkin kullanıcı ve yönetici dokümanları hazırlanmasına katkıda bulunmak ve bunlarla ilgili eğitim programları düzenlemek,
- PBYS ile ilgili yapılması planlanan analiz çalışmalarına destek olmak,
- Üniversitenin tüm birimleri ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına birimlerle koordineli bir şekilde çalışmak,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan Yazılım Destek Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 1 personel ile hizmet vermektedir.
Yazılım Destek Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- Destek Yönetim Sistemi, Ders Yükü, UYGAR, Veri Marmara (PBYS, EBYS ve ÖBYS haricindeki diğer BYS destek projeler) vb. projelerine katkı sağlamak.
- Yazılım Destek Biriminin iş planının güncel tutularak iş süreçlerini takip etmek,
- Son kullanıcıların Yazılım Destek Sistemleri ile ilgili sorunlarını, taleplerini ve görüşlerini değerlendirerek çözüme odaklı destek olmak, yetkisi dışında kalan konuları ilgili birim veya personele bildirmek.
Teknik Destek Hizmetler Şube Müdürlüğü altında görev alan Satın Alma / Ayniyat Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 2 personel ile hizmet vermektedir.
Satın Alma / Ayniyat Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- Başkanlığımızın Bütçesini hazırlayıp, yıl içinde takibini yapmak,
- Başkanlığın mali muhasebe işlemlerini yürütmek,
- Başkanlık ayniyat muhasebe kayıtlarını tutmak ve yıl sonu hesaplarını raporlamak,
- Birimlerimizden gelen talep doğrultusunda malzeme / hizmet alımları yapmak (satın alma). Satın alınacak ürünlerin teknik şartnamelerin hazırlamak,
- Bakım onarım ve lisans işlemlerini takibini yapmak yaptırmak.
Yazılım Birimi altında görev alan 1 birim sorumlusu ve teknik/idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 12 personel ile hizmet vermektedir.
Yazılım Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- İhtiyaçlar doğrultusunda yapılan analiz çalışmaları sonrası Üniversite bünyesindeki bütün birimlerin ortak kullanımına, ya da birimlere özel olarak tasarlanacak ve kullanımına sunulacak sistem ve/veya modüllerin üzerinde kurulacağı altyapıyı hazırlamak ve geliştirmek,
- Tüm yazılım geliştirme süreçlerinin ve standartların tarif edildiği teknik dokümanları hazırlamak ve bu dokümanları uygun ortamlarda korumak,
- Proje genelinde kullanılacak olan genel kod ve kontrol (User Control) altyapılarını oluşturmak,
- Yeni teknolojileri takip ederek sisteme entegre etmek,
- Yazılımları test, eğitim ve uygulama ortamlarına kurmak,
- Tasarlanan projelerin gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını geliştirmek, temin etmek ve uygulanabilir hale getirmek,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Yazılım Birimi altında görev alan Yazılım Analiz Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 2 personel ile hizmet vermektedir.
Yazılım Analiz Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- Bilgi sistemleri ve üniversite kapsamındaki yeni bileşenlerinin tespit edilen ihtiyaçlar doğrultusunda, Daire Başkanı tarafından kendisine verilen yazılım projelerinin, düzeltmelerinin ve/veya güncellemelerinin analiz ve tasarımını yapmak,
- Verilen yazılım projelerinin analizini kapsamında iş akışları çıkarmak, gerekli verileri toplamak, analiz dokümanları hazırlamak ve sunmak,
- Üniversite birimleri ve Yazılım Uygulama ve Geliştirme Şube Müdürlüğü ekipleri ile koordineli olarak çalışmak,
- Projeler ile ilgili son kullanıcının yararlanabileceği eğitimsel materyaller oluşturmak,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.
Yazılım Birimi altında görev alan Web Yazılım Birimi, teknik ve idari muhtelif kadrolarda çalışan toplamda 2 personel ile hizmet vermektedir.
Web Yazılım Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki şekildedir:
- Üniversite akademik ve idari birimlerin talepleri ve birim iş planları doğrultusunda web sayfalarını tasarlamak ve güncellenmek,
- Üniversitenin internet sayfasının sürekli yayımını sağlamak, güncellemek, internet sayfasındaki duyuruları ve yenilikleri takip etmek ve yayınlamak,
- Üniversitenin internet ana sayfasının vatandaş odaklı hizmet, bilgi ve belge paylaşımı sunabilen bir yapıda olmasını sağlayarak kurum çalışanlarına ve vatandaşlara en iyi hizmeti sunabilmek,
- Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığında geliştirilen yazılımların arayüz tasarımlarına katkı sağlamak,
- Haftalık faaliyet raporu hazırlamak,
- Faaliyet alanına ilişkin olarak Daire Başkanı tarafından verilecek benzer görevleri yapmak.