Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

ABYS (Akademik Bilgi Yönetim Sistemi)

Üniversitemiz bünyesinde geliştirilen Akademik Bilgi Yönetim Sistemi (ABYS ) projesi için personelimize ait YÖKSİS  akademik öz geçmiş verilerinin güncel ve doğru olması gerekmektedir. Akademisyenlerimiz ABYS ile YÖKSİS sistemindeki bilgilerini kullanarak ve minimum düzeyde veri girişi yaparak akademik web sayfalarını oluşturabilmektedirler. ABYS projesinin devreye girmesiyle, hali hazırda kullanılmakta olan, kapsam, alt yapı ve teknoloji anlamında güncelliğini yitiren Akademik Bilgi Bankası (abb.marmara.edu.tr) devre dışı kalmış olup, YÖKSİS ile entegre olarak çalışan ABYS - http://abys.marmara.edu.tr/ sistemi devreye alınmıştır. Bu kapsamda YÖK’ün, verilerin güncel ve doğru tutulması hakkında kurumumuza gönderdiği yazılar da göz önünde bulundurularak, akademik personelimizin YÖKSİS’e akademik öz geçmiş verilerini eksiksiz girmesi ve bu verileri güncel tutması önemle rica edilir.

Aşağıda erişim bağlantıları paylaşılan tanıtım videolarını izleyerek ABYS sistemi hakkında bilgi edinebilir, SSS(Sıkça Sorulan Sorular) kısmından da ABYS sistemi ile ilgili sıkça sorulan soruları ve cevaplarını görebilirsiniz.


ABYS Web Adresi: http://abys.marmara.edu.tr/

YÖKSİS Web Adresi: https://yoksis.yok.gov.tr/


Tanıtım Videoları


ABYS (Sıkça Sorulan Sorular -SSS)

ABYS' e nasıl kayıt olabilirim?

Akademisyenlerimiz ABYS ile, YÖKSİS sistemindeki bilgilerini kullanarak ve minimum düzeyde veri girişi yaparak akademik web sayfalarını oluşturabilmektedirler. YÖKSİS ile entegre olarak çalışan ABYS - http://abys.marmara.edu.tr/ sistemi devreye alınmış olup, akademik personelimizin YÖKSİS’e akademik öz geçmiş verilerini eksiksiz girmesi ve bu verileri güncel tutması gereklidir. Güncelleme yaptıktan sonra BYShttps://bys.marmara.edu.tr/ sisteminden giriş yaparak sol menüde yer alan "Akademik Bilgi Bankası" menüsünden ilgili verilerini "YÖKSİS' ten Veri Getir" butonuna tıklayarak ABYS' de eş zamanlı olarak görüntüleyebilmektedirler.

BYS sistemimden giriş yaptığımda sol menülerde "Akademik Bilgi Bankası" menüsü görünmemektedir. Nedeni nedir, ne yapmam gerekir?

Bu sorun 2 nedenden kaynaklı olabilir. Birincisi, akademik personel Marmara Üniversitesi kadorusunda bulunmuyor olabilir. Eğer çalışanın kadrosu başka üniversitede ise bu menü o kişinin BYS'sinde yer almayacaktır. Çünkü sadece YÖKSİS' den Kadrosu Marmara Üniversitesinde olan akademik personellerin tanımlanmış bilgileri BYS üzerinden alınmaktadır. İkinci neden ise, kişi üniversitemize kadrolu olarak yeni atandıysa ve bu menüyü göremiyorsa; kişinin YÖKSİS'teki bilgi giriş işlemleri tamamlanmamış olabilir. Bu durumda bilginin güncel olup olmadığını YÖKSİS'ten kontrol edilerek varsa düzeltme, güncelleme işlemleri kendileri ile iletişime geçilerek talep edilmelidir. Ya da sorun yazılımsal kaynaklı olabilir. Bunun içinde https://destek.marmara.edu.tr/ sisteminden "Uygulamaya Talep" seçeneği seçilip, oradan "Akademik Bilgi Yönetim Sistemi" ne talep oluşturarak ilgili yazılım birimimizin gerekli incelemeyi yapmasını talep edebilirler.

YÖKSİS' e girdiğim bilgileri BYS - Akademik Bilgi Bankası menüsünden çekmeye çalıştığımda düzenlediğim şekli ile geçmemekte veya bilgiler çift gelmektedir. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

YÖKSİS' te gözükmemesini istediğiniz bilgiler öğrenim bilgileriniz altında mevcuttur. O bilgileri silebilir veya pasif hale getirebilirsiniz. ABYS (Akademik Bilgi Yönetim Sistemi) adresine manuel olarak [ http://abys.marmara.edu.tr/ ] veri ekleme veya çıkarma söz konusu değildir. Bu adreste gösterilen veriler kişinin YÖKSİS' e girdiği mevcut olan bilgileri BYS üzerinden " YÖKSİS' ten Veri Getir " butonu üzerinden çekerek gösterilmesini sağlayan bir adrestir. Bir bilginin tekrar tekrar gösterilmesi durumu sistemsel olarak mümkün değildir. Tekrar eden veri söz konusu ise YÖKSİS' den kaynaklı olup 3 yolla;
1. YÖKSİS' te mevcut bilgilerini güncelleyerek,
2. YÖKSİS' te görünmesini istemediği bilgileri pasif hale getirerek,
3. BYS altında ABYS altında Göster/Gösterme seçeneğini kullanıp gizleyerek çözüm bulabilirler.

YÖKSİS' teki bilgilerimi silmek veya düzeltmek istediğimde yapamıyorum hata veriyor. Ne yapmam gerekir? Bu işlemleri BYS üzerinde müdahale edebilme imkanım var mı?

Bu gibi durumlarda kişi YÖKSİS ile iletişime geçerek kaydı ile ilgili sorun yaşadığını ve bu sorunun düzeltilmesini talep etmesi gerekir. Bu işleme BYS üzerinden herhangi bir müdahale söz konusu değildir. Yanlız YÖKSİS üzerinden müdahale edilerek düzeltebilmektedir. Tek yetkili YÖKSİS' dir. Maalesef Bilgi İşlem Daire Başkanlığının YÖKSİS tarafındaki kayıtları düzeltme yetkisi bulunmamaktadır.

YÖKSİS' te bilgi girişi yapıyorum ve BYS' den giriş yapıp verileri çağırıyorum ama YÖKSİS' te olan bilginin fazlası geliyor. Ya da eksik veya yanlış girilmiş bilgiler geliyor? Ne yapmam gerekir?

Bu tip sorunlarda da kişinin bizzat kendisi YÖKSİS ile iletişime geçmesi gerekmektedir. Bilgilerinde yanlışlık, eksiklik, tutarsızlık ve bozukluk olduğunu belirtmeli ve gereken kayıt güncellemesinin yapılmasını talep etmelidir. YÖKSİS bilgileri güncelledikten sonra sorun kalmayacaktır.

YÖKSİS'ten bilgilerimi ABYS' de güncellenmesi için çağırdığımda aynı makalenin çift olduğu görülmekte. Bu sorunun sebebi nedir? Nasıl düzeltebilirim?

Sorun YÖKSİS' deki ilgili kayıtta oluşan sorundan kaynaklıdır. YÖKSİS ile irtibat kurularak bilginin doğruluğu kontrol edilmeli varsa bir sorun giderilmesi istenmelidir. ABYS sistemi YÖKSİS' teki bilgileri eş zamanlı olarak gösteren bir sayfadır. Eğer bu ve benzeri içerik sorunları oluşuyorsa sorunun giderilmesi için tek yetkili mercii YÖKSİS (Yükseköğretim Bilgi Sistemi) birimidir. [ https://yoksis.yok.gov.tr/ ]

Yabancı Diller Yüksekokulunda Öğretim Görevlisi olarak çalışan birisiyim YÖKSİS' te unvanımı güncellediğim halde ABYS' de halen eski kadrom olan okutman görünmektedir. Bunun sebebi nedir? Nasıl düzeltebilirim?

Sebebi YÖKSİS veritabanından kaynaklanmaktadır. Çünkü ABYS sistemi veri ekleme, çıkarma, güncelleme işlemlerinin yapılmadığı, sadece YÖKSİS' e girilen verilerin eş zamanlı olarak gösterildiği bir adrestir. Bu nedenle sizin yanlış olan kadro bilgilerinizi YÖKSİS birimi ile iletişime geçerek düzeltmeniz gerekmektedir.

YÖKSİS' ten verilerimi çekerken "Kadronuz başka Üniversite bulunuyor" hatası alıyorum. Sebebi nedir, ne yapmam gerekir?

YÖKSİS'ten sadece Üniversitemize tanımlanmış Kadrolu Akademik Personellerimiz bilgilerini BYS üzerinden çekerek ABYS üzerinde görüntüleyebilmektedirler. Kişi " Kadronuz başka üniversitede bulunuyor " hatasının giderilmesi, kaydının düzeltilmesi için YÖKSİS ile irtibata geçerek talepte bulunması gerekmektedir. Maalesef bizim YÖKSİS tarafında kayıt düzeltme, silme, ekleme vb. yetkimiz bulunmamaktadır.

         
         
         
        
        
        

Bu sayfa Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından en son 04.11.2016 15:19:33 tarihinde güncellenmiştir.