Tarihçe

Marmara Üniversitesi 1997 yılında Türk Telekom tarafından çekilen Fiber Optik kablo ile Göztepe Kampüsü Rektörlük Binasına kurulan sistem ile 2 Mbit bir hızla ilk defa UlakNet üzerinden Internet bağlantısını gerçekleştirilmiştir.

Göztepe Rektörlük binasında hizmet veren bir birim kurulmuş ve "İnternet Merkezi" adı ile adlandırılmıştır. 1997 yılında 1 Personel ve 3 öğrenci ile başlayan birim Rektörlüğe bağlı ve resmi bir statüsü olmadan devam etmiştir. İlk yıllarda sadece Göztepe kampüsünde 2 sunucu (bir e-posta, bir web) ile hizmet vermiştir.

2000 yılı itibariyle Bahçelievler, Haydarpaşa (sadece Tıp Fakültesi), Acıbadem, Altunizade, Hastane ve Anadoluhisarı (sadece Almanca İşletme bölümü) kampüslerinin doğrudan UlakNet'e bağlantıları gerçekleştirilmiştir.

Maliye Bakanlığının onayı ile 2002 yılı ortalarında UlakNet iyileştirme projesine başlanmıştır.

Başlatılan bu iyileştirme projesine paralel olarak Marmara Üniversitesi'nin "Marmara Üniversitesi Geniş Alan Ağları Alt Yapısını Oluşturma ve Geliştirme Projesi" ile bağlantı hızı Göztepe Kampüsü merkezli olarak 155 Mbit hıza kavuşmuştur. Ayrıca Bahçelievler ve Haydarpaşa kampüsleri Fiber Optik bağlantı ile 34 Mbit'le Göztepe Kampüsüne bağlanmıştır. 2003 - 2005 yılları arasında bu bağlantılarla birlikte Sultanahmet, Nişantaşı, Beyazıt, Kartal, Başıbüyük kampüslerinin Göztepe Kampüsüne bağlantıları gerçekleştirilmiştir. En son 2018 yılı itibariyle bağlantı hızımız 2200 Mbit ' e ulaşmıştır.

BİDB DİJİTAL KURUMSAL ALTYAPI TARİHSEL GELİŞİMİ

  • 1997 - Kuruluş (128 Kbps internet hızı)
  • 2000 - 2 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2003 - 155 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2004 - Tüm kampüsler 4000 uç ağ ile birbirine bağlandı.
  • 2006 - 300 Mbps internet hızına erişildi. Aynı zamanda IPv6 protokolüne geçiş yapıldı.
  • 2007 - Sunucu sayısı 20’ye ulaştı.
  • 2008 - Metro Ethernet altyapısına geçildi.
  • 2009 - Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi çekirdek işlevleri ile hizmete alındı.
  • 2009 - Eduroam ağına tam katılım sağlandı.
  • 2010 - Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi’ne yeni fonksiyonlar eklendi.
  • 2011- Personel Bilgi Yönetim Sistemi devreye alındı.
  • 2012- Donanımsal ve yazılımsal performans çalışması yapıldı. Evrak Takip Sistemi devreye alındı.
  • 2013- Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi devreye alındı.
  • 2013 -BAP Bilgi Yönetim Sistemi devreye alındı.
  • 2013 -Online diploma doğrulama Sistemi devreye alındı.
  • 2013 -Elektronik posta arayüzü yenilendi.
  • 2013-hesap.marmara.edu.tr hizmete girdi.
  • 2013 -Üniversite web sayfamız ve İçerik Yönetim Sistemimiz yenilendi.
  • 2013- Marmara Mobil Projesi devreye alındı.
  • 2013- Destek Yönetim Sistemi devreye alındı.
  • 2013- Ayn@ Projesi devreye alındı.
  • 2013- PBYS HİTAP Entegrasyonu devreye alındı.
  • 2014 -Tüm kampüslerimizde kablosuz ağ hizmeti devreye alındı.
  • 2014- 700 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2014 -Üniversitemiz 312 sanal sunucuyla Veri Merkezi kuruldu.
  • 2014- Diploma Doğrulama Sistemi devreye alındı.
  • 2014- Toplantı Sistemi devreye alındı.
  • 2014-Cemre Rezervasyon Sistemi devreye alındı.
  • 2015- Sanallaştırma çalışmalarına başlandı.
  • 2015- 1000 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2015- Ders Yükü Projesi devreye alındı.
  • 2015- Online Harç Ödeme devreye alındı.
  • 2015- Özel Kalem Sistemi devreye alındı.
  • 2015- Karar Destek Yönetim Sistemi devreye alındı.
  • 2015- Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi (MEOBS) devreye alındı.
  • 2015- Başvuru Sistemi devreye alındı.
  • 2015- İş Takip Sistemi devreye alındı.
  • 2016- Toplu E-mail Gönderim Sistemi kuruldu.
  • 2016-1500 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2016- Single Sign On ile tek kullanıcı adıyla tüm sistemlere erişim sağlandı.
  • 2016- Kurum Koruma Güvenlik Sistemi devreye alındı.
  • 2016- İş Sağlığı ve Güvenliği Projesine başlanmıştır.
  • 2017- Akademik Bilgi Yönetim Sistemi devreye alındı.
  • 2017- Mezun Bilgi Yönetim Sistemi Projesine başlandı.
  • 2017- 2000 Mbps internet erişim hızına erişildi.
  • 2017- Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Sistemi (MTOK) devreye alındı.
  • 2017- SMS, E-Posta ve Bildirim Gönderimine başlandı.
  • 2018- Lisansüstü Form Süreç Sistemi devreye alındı.
  • 2018- E-Rehber Sistemi devreye alındı.
  • 2018- Araç Rezervasyon Sistemi devreye alındı.
  • 2018- 2200 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2018-Eğitim Marmara Portalı devreye alındı.
  • 2018-Mentor Marmara devreye alındı.
  • 2018 -bulut.marmara.edu.tr devreye alındı.
  • 2019 -Marmara Mobil güncellendi.
  • 2019 -Üniversite web siteleri yeni arayüzüyle devreye alındı.
  • 2019 -Üniversite web sitelerinin İçerik Yönetim Sistemi (İYS) güncellendi.
  • 2020-Üniversite İzleme Kriterleri Bilgi Yönetim Sistemi (UİKBYS) geliştirildi.
  • 2020- Santral Dönüşüm Projesi ile tek numara planına geçildi.
  • 2020- UZEM ALMS entegrasyonları tamamlandı.
  • 2020- Uzaktan Eğitim Sistemine alt yapı desteği sağlandı.
  • 2020- Üniversitemiz e-posta sisteminin iyileştirilmesi ve kapasitesinin artırımı sağlandı.
  • 2020- 2900 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2020- Şehir Üniversitesi öğrenci veri entegrasyonu gerçekleştirildi.
  • 2020- Harç Ödeme Sisteminde döviz ve farklı banka entegrasyonları gerçekleştirildi.
  • 2020- Penetrasyon testi yapıldı ve çıkan zafiyetler giderildi.
  • 2020- HES Kodu Takip Projesi hayata geçirildi.
  • 2020- ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sertifikası alındı.
  • 2020 – Proje Havuzu Sistemi devreye alındı.
  • 2021 - EBYS yeni arayüzüyle devreye alındı.
  • 2021 - Belge Talep Modülü ÖBYS üzerinde devreye alındı.
  • 2021 - 3300 Mbps internet hızına erişildi.
  • 2021 - Wifi projesi hayata geçirildi.
  • 2021 - Kampüs haritası uygulaması geliştirildi.
  • 2022 - Mevzuat Takip Modülünün geliştirilmesi tamamlandı.
  • 2022 - Organizasyon Görev Hiyerarşi Modülü BYS'de Yönetim Modülüne eklendi.
  • 2022 - Destek Modülü - Yapı İşleri uyarlaması tamamlandı.
  • 2022 - Koruma Güvenlik Vardiya Takip Uygulaması geliştirildi.
  • 2022 - BYS'de BAPKO Dış Kaynaklı Projeler Modülü eklendi.
  • 2022 - BYS'de PDKS Modülünün Geliştirilmesi tamamlandı.
  • 2022 - Veri Marmara Modülünün Geliştirilmesi tamamlandı.
  • 2022 - UYGAR (Uygulama ve Araştırma Merkezi) Modülünün geliştirilmesi (açma talep işlemleri, yönetim ve raporlama işlemleri) tamamlandı.
  • 2022 - Personel Servis Takip Modülünün Geliştirilmesi tamamlandı.
  • 2022 - URAP (University Ranking by Academic Performance) Modülünün Geliştirilmesi tamamlandı.
  • 2022 - Toplu Sms ve Mail Gönderimlerinde ek doğrulamaları (sms ile doğrulama ve belirli periyotlarda değiştirilen güvenlik kodu kontrolü) eklendi.
  • 2022 - Önem arz eden ekranlara yetkili kullanıcılar için 6 ayda bir şifre yenileme zorunluluğu getirildi.
  • 2022 - Yıllık izin işlemlerinin EBYS üzerinden alınması sağlandı
  • 2023 - Engelli Koordinatörlüğü Modülü geliştirildi.
  • 2023 - Persis Modülü geliştirildi.
  • 2023 - İki yönlü doğrulama önem arz eden ekranlara yetkisi olan kullanıcılarda zorunlu hale getirildi.
  • 2023 - BYS Ayna modülüne Hizmet içi Eğitim ve Başarı Sertifikaları eklendi.
  • 2023 - Başvuru Sisteminde Dinamik Başvuru Formu oluşturuldu.
  • 2023 - Penetrasyon testi ve statik kaynak kod analizi yapıldı.

Bu sayfa Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından en son 14.11.2023 10:31:51 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM